Czym się zajmujemy

Centrum Wspierania Rozwoju zaprasza na zajęcia:

ogólnorozwojowe „Fabryka Smyka – rozwijające koordynację ruchową, motorykę, spostrzegawczość, umiejętności matematyczne. Są to zajęcia tematyczne dotyczące zagadnień przyrodniczych, matematycznych, odkrywczych, filmowych, baśniowych, itp. jednocześnie ściśle połączone z ruchem. Zajęcia „Fabryka Smyka” połączone są z zabawą ruchową do muzyki klasycznej, rozrywkowej lub z tematyczną piosenką znaną i lubianą.

logopedyczne – rozwijające rozwój oraz korygujące zaburzenia mowy. Zajęcia logopedyczne obejmują zarówno profilaktykę (zajęcia grupowe), jak również terapię logopedyczną (zajęcia w małych zespołach, parach lub indywidualne).

Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną i bezstresową formą zabawy – pracy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do pracy indywidualnej. Podczas zajęć szczególną uwagę przywiązujemy do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.

terapia ręki – usprawnianie małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Terapia ręki to również dostarczanie wrażeń dotykowych, umożliwiających poznawanie różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania.

Głównym celem terapii ręki jest osiągnięcie samodzielności w zakresie podstawowych czynności życia codziennego. Do innych celów terapii ręki zalicza się także poprawę umiejętności chwytu, wypracowanie zdolności skupienia uwagi i patrzenia, wzmacnianie koncentracji, poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej, przekraczanie linii środka ciała.

metoda integracji sensorycznej – dostarczanie dziecku, podczas jego aktywności ruchowej, kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych, wywołujących w konsekwencji poprawę integracji bodźców docierających do dziecka zarówno z otoczenia, jak i z jego ciała; eliminacja, hamowanie lub ograniczanie niepożądanych bodźców obecnych przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczanie silnych bodźców, co jest konieczne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych.
Zajęcia metodą integracji sensorycznej odbywają się w sali specjalnie do tego przystosowanej. Do zajęć wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt, taki jak: podwieszane platformy, huśtawki, hamaki, deskorolki, trampoliny, tunele, piłki gimnastyczne, równoważnie, a także materiały różnej faktury do stymulacji dotykowej, materiały do stymulacji wzrokowej, węchowej, smakowej…

metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – stwarzanie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia własnej siły, sprawności i w związku z tym możliwości ruchowych.

Metodę stosuje się w pracy z następującymi grupami dzieci:

  • upośledzonymi umysłowo,
  • autystycznymi,
  • z mózgowym porażeniem dziecięcym,
  • z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania,
  • z niekorzystnych środowisk wychowawczych, np. domów dziecka, rodzin dysfunkcyjnych.

językowe – w formie zabawy, poprzez naukę piosenek, wyliczanek, wierszyków związanych z codziennymi rytuałami, porami roku, zbliżającymi się świętami; nauka kształtów, kolorów, dni tygodnia…, w miłej atmosferze, z wykorzystaniem różnych pomocy dydaktycznych i środków audiowizualnych. Zajęcia językowe skierowane są zarówno do dzieci, młodzieży, jak i dorosłych, przygotowujące do egzaminów, matury, sprawdzianów.

dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb dzieci z: zaburzeniami rozwojowymi, z deficytami w rozwoju, niepełnosprawnością intelektualną, wybitnie zdolnych.